Minyak Masak Habis ???

Makcik memang sesuai jadi model Minyak masak yang telah habis!

Sebelum ni isu kelapa semakin berkurang di beberapa negeri seperti Terengganu, Kelantan, Selangor, Kedah, Pahang, Johor, Pulau Pinang, Perlis, Perak, Negeri Sembila, Melaka (baca: semenanjung Malaysia). Kini timbul pula isu kekurangan minyak masak. Minyak masak. Kalau tak ada santan, mungkin rakyat Malaysia masih boleh mencari alternatif lain seperti susu atau santan kotak atau debu.

Namun penjelasan dari Timbalan Menteri KPDNKK mengatakan bekalan minyak  masih cukup dan masih boleh menampung 1Malaya..Gila ko, brapa punya banyak ladang kelapa sawit kat Malaysia ni, bekalan minyak bleh takde...takke Bangang namanya tuh terpaksa dicensored kerana mempunyai kenyataan yang melampau!

Suka diingatkan kepada Peniaga, Pemborong atau mana- mana pihak yang cuba menyorok minyak masak. Ini bukan bulan April ye....Bulan April bleh la korang wat April Fool..ni Januari Bhai...Januari tahun Baru 2011. Takdenya January Fool...Ffffffuuuuuu!!!!

Untuk makluman, minyak masak adalah salah satu barangan terkawal selain gas memasak, gula, telur, susu dan lain-lain. Untuk pengguna-pengguna juga, belek² lah harga kat pasar, kedai tu..kalau dah melampau report saja kat Pegawai Pemantau Harga dari KPDNKK. hah tak tau??? tu la ko...kalo online tgok FB je...kalo yang bab politik tengok Malaysiakini je...apa ke bangang taksub sangat!!!  Nah klik sini, Senarai Harga yang ditetapkan oleh KPDNKK untuk tarikh paling latest.

Kalau takda minyak masak, maka lingkuplah KFC, A&W, McD, dan penjual-penjual ayam goreng di pasar malam. Mungkinkah KFC menjadi KBC???


*KBC - Kentucky Barbeque Chicken!!!
*Kepada pengamal Ilmu Orang Minyak, henti²kanlah bro jadi orang minyak....Nanti ko plak yang lebih² beli minyak masak.
*Pengusaha Minyak gamat taknak sorok gak ke bekalan minyak gamat????
*Entri pasal Awek Khairul Fahmi Che Mat???Malas plak aku nak wat....hahaha~
*Tetiba gua rasa, gua Penganggur yang ganas sebab tau Isu-isu semasa!!!!! wohaaaa~
kuyie

7 orang tak makan semot:

Botak

4 Januari 2011 4:08 PG
Permalink this comment

1

berkata...

saranan bahalol dari menteri : "harga sayur naik, maka kita tanam sayur sendiri.."

apa² pun yang kena pengguna gak..

kuyie

4 Januari 2011 4:19 PG
Permalink this comment

1

berkata...

[Botak]
Nyaris aku igt zuki(salah sorang blogger yang fames pada ketika dahulu (merujuk nama blog DilarangMelarang)

mungkin bahalol kalau tanam harini esok mau makan.... tapi mungkin tak bahalol utk anak cucu dan diri sendiri pada masa akan datang...errr kalo orang yang dok kondo,flat kat bandar????lupikir la sndri!!!!haha

~Think positive~

1

berkata...

menteri igt rakyat malaysia ni bangang agaknye..

dulu suruh mkn ubi.. igt ni zaman jepun ke?

1

berkata...

wohoooo . sume org tengah panas nmpaknya skrg :D

kuyie

4 Januari 2011 10:47 PG
Permalink this comment

1

berkata...

[MéuzAngelo™ XXIII]

err..menteri igt rakyat Malaysia banyak tanah kot..

Pertanian satu ibadah- Tok guru


[fathiahRAIHANA]
panas dalam banijr...kat kawasan den ni ada skolah yg xbukak lagi .wooo...huhu

Bob Merley

4 Januari 2011 7:58 PTG
Permalink this comment

1

berkata...

patut la kat pasor mlm ayam dia cam kering je. xde minyak rupenye

kuyie

4 Januari 2011 8:38 PTG
Permalink this comment

1

berkata...

[Bob Merley]
hahaha..aku beli pon kering gak....tak kering gusi memakannya...

Related Posts with Thumbnails