Amaran Hujan Lebat!!!!!

Ibn Al Haytham dan Al-Khindi merupakan pencetus kepada ilmu angkasa atau lebih dikenali dengan Meteorologi menurut Dr. Fadzil Mohd Akhir dalam statusnya yang terbaru. Siapa kata manusia Inggeris pencetus kepada ilmu² sains maknanya dia telah silap.Ilmuwan Islam lah pencetusnya. Jika mahu detail sila google.


Hujan lebat peringkat Jingga dan Kuning di bebarapa kawasan setempat. Itu kenyatan rasmi dari Jabatan Meteorologi Malaysia secara rasmi jam 6.15 Petang tadi. Jadi di ingatkan kepada penduduk yang mendiami kawasan rendah dan mudah di tenggelami air. Bersiap sedialah dengan cabaran ini.

Bila tiba bab banjir, macam² cabaran dan dugaan harus ditempuhi dengan redha dan tabah. Simpan segala dokumen surat beranak, Ic, geran tanah di kawasan yang selamat. Kang hilang, demo jugak yang susoh wei!!!!

Dugaan dan cabaran di alam banjir juga harus diberi perhatian. Pada entri terdahulu, gua dah cakap pasal banjir...bleh refer pada entri lemasss . Kali ni aku nak tambah satu lagi peringatan..Ini dia:-

#Jangan sesekali biarkan anak anda mengharung, berenang, snorkeling mahupun diving semasa banjir!


(sumber dari Jabatan Meteorologi - untuk kelate sahaja)


Klik sini untuk kenyataan akhbar rasmi dari Jabatan Meterologi malaysia.
kuyie

5 orang tak makan semot:

1

berkata...

utk ganu xd ke?

kuyie

7 Januari 2011 3:15 PG
Permalink this comment

1

berkata...

[bukan photographer]
huh..den xdok kat ganung laie...haha..

1

berkata...

bile nak dtg ganung lagi??

Tanpa Nama

7 Januari 2011 2:28 PTG
Permalink this comment

1

berkata...

[bukan photographer]
ntah la bro..xplanning lagik...ehh..project amacam????sambung lagi ke next year???

Tanpa Nama

7 Januari 2011 2:28 PTG
Permalink this comment

1

berkata...

[bukan photographer]
ntah la bro..xplanning lagik...ehh..project amacam????sambung lagi ke next year???

Related Posts with Thumbnails