Magnitude Scala Richter, Tropical Cyclone, Tsunami, Weather, Malaysia, Indonesia, China, Japan mahupun Bangladesh. Ia mungkin bleh didapati dengan menggunakan software Earth Alert. Earth Alert merupakan satu perisian yang dibangunkan untuk memberi peringatan/makluman (alert) berkenaan kejadian di bumi. Ya kejadian yang berlaku di bawah matahari, bulan dan bintang yang sama. Bukan di planet lain. Khas juga buat gay dan lesbian yang tidak takut dosa. Satu peringatan berbentuk bencana dari Dia.. Tuhan Yang Maha Esa, Allah!!


"Telah nampak kerusakan di darat dan di laut disebabkan karena perbuatan tangan manusia, supaya Allah merasakan kepada mereka sebahagian dari (akibat) perbuatan mereka, agar mereka kembali (ke jalan yang benar)." 
Surah Ar-Rum Ayat 41


( lupa tujuan asal nak review software)

Kelebihan Earth Alert!
- kepada para gay dan lesbian yang dilaknat Allah korang bleh lari lintang pukang kalo menerima berita Tsunami melalui laptop korang
- peringatan ini dijana secara automatik sekiranya anda penyambungan internet (kiranya peringatan tu secara automatik terpapar di screen laptop)
- anda bleh setkan dengan tempat berhampiran anda...Kota Bharu, Kuala Krai, Johor Bharu, Penang, Kuala Lumpur, semua bleh maaaaa... tapi kalau Lombok gua takpasti!
- peringatan bleh di setkan dengan bunyi-bunyian.. Contoh jika tsunami berlaku peringatan ini akan bunyi ombak yang sangat ganas!!!
- Ianya juga boleh dilinkkan dengan Google Earth
- Boleh mendapatkan akses berita mengenai kejadian tersebut.
- Boleh juga melihat peta (gambar satelit/infrared dari NOAA) dan lokasi tempat kejadian.
- Boleh juga linkkan notification/alert tersebut emel masing-masing.
- Ada juga image of the day yang membolehkan korang buat wallpaper! haha~

untuk mahasiswa yang sedang belajar ilmu meteorologi, saya syorkan software ini. Mungkin sedikit sebanyak dapat membantu anda dalam memahami ilmu tersebut.
kepada junior² Sarjana Muda Sains (Sains Samudera) yang bakal menghabiskan sisa sisa terakhir di UMT juga di alu-alukan untuk mendownload dan menghebahkan!

Screenshot





Screenshot di atas menunjukkan kejadian terkini berlaku berdekatan Malaysia, iaitu Nias Indonesia. Kejadian gempa bermagnitud 5.3 (moderate). hah tunggu apa lagi download saja bah~
gambar yang paling atas ialah diambil dari METEOSAT (Cyclone Bingiza-Madagascar)

DOWNLOAD SINI

*bertaubatlah kamu selagi pintu taubat belum tertutup (mati)
*peringatan ini juga untuk diri sendiri!
*macam entri super panjang jer...
*entri lain mengenai meteorologi rujuk di sini
kuyie

0 orang tak makan semot:

Related Posts with Thumbnails