mengalah bukan Kalah

"huahuahua.....padan muka ko"

    huahuahua....tu lah ko"
"agah sangat...berlagak...datang kg org wat lagak ko"

*bait di atas xde kna mengena dgn watak2 org di kg aku tinggal walaupun yg masih hidop atau yg telah tinggalkan dunia*


mmmmmm....bismillahhirrahmanirrahim....asssalamualaikum....dengan kalam allah aku mulakan penulisan entri aku kali ini....hari ini 3h3b2009...dah 3 ari masok blan br dan da 3 hari kuarga aku duk kt umh bru....mmmm....br pindah...gara2 penyakit hati tahap kronik insan2 yg mengusir secara halus kuarga aku dr kg berkenaan....mungkin tahun ni kami mengalah....tapi tahun depan jangan2 "engkau" yg tersungkur di kaki kerabat gondangmas nih...hah.....

satu penyakit hati yg xabeh2 dikalangan org "kita". aku pun xtaw knaper. Knaper sampai mcm tu skali "engkau" nk usir aku.usir kuarga aku.mmmm mungkin ni ujian dr yang MAHA ESA...Qada' dan Qadar nye kita harus mempercayai n memperakuinya....

satu kisah yg terjadi.....2minggu lepas....satu kejadian yg aku xduga berlaku....keluargaku diserang secara halus....gara2 "tanaman" hasad dengki oleh orang yg berpenyakit hati.....betul kater orang...walu kita dapat tutup mulut tempayan, mulut orang pon kita dapat tutup tp belom tentu lg kita dapat tutup perbuatan orang....hah....mungkin "engkau" sedang bergelak ketawa di atas "penyeksaan" emosi oleh fam aku....terpaksa berpindah....terpaksa mengalah...n aku ingatkn sekali lagi Mengalah BUKANLAh KALAh.....jangan cabar "panglima-panglima'......sekali lagi "engkau" cabar, (------)

Aku doakan "engkau" diberkati, dimurahkan rezeki, diampunkan ALLAH....dan insaf......harap penyakit hati ko terubat dan dapat penawar.....kalo xder penawar nanti aku bagi plaster...ko pandai2 tarok la kt hati ko......

 p/s: entri untuk mengingati orang yg teraniaya

0 orang tak makan semot:

Related Posts with Thumbnails