Babi oh Babi.....



@ipin02Assalamualaikum....da lame xupdate blog tergerak hati aku ntok menulis blog pada pagi ni...walaupun kepala still terhuyunghayang.bukan gara2 pil khayal @ dadah merbahaya tp gara2 melepak di atas bot. argh mabuk darat barangkali.

Babi?Babi?Babi? bila sebut perkatan **** je terus rase cam gampang.Kenapa babi tu haram dimakan,dipelihara atau disentuh.Kenapa? Yang penting Allah lebih mengetahuinya. dari sejak Nabi Muhammad lagi kita dengar yang babi tu haram untuk umat islam. menunjukkan islam itu adalah ajaran yang betul2 universal. bukan mengikut keadaan. Sejak hari ini da beratus orang meninggal gara2 penyakit selsema babi. Argh jijik aku nk sebut. Selsema yg bleh membawa maut kpd manusia. huh begitu hebat kebesaran Allah. Allah telah memberi panduan yang babi tu xelok untuk dijadikan makanan @ ternakan. Namun ader jugak yang makan, pelihara, dan jual babi. Gila. Bodoh. tak pasal2 mati sebab babi. Bila orang tanya si C**ng tu mati sebab ape...sebab Babi...haaaaahaaaa bodoh nyer orang mati sebab babi. Kalo Babi mati sebab Manusia ade logiknyer. Babi tu kena langgar ngan truck kontena beratus2 tan.sampai penyek.huh jijik nyer babi2.

Samak? Knaper perlu samak dengan air tanah dan air mutlak(da lame aku xdengar pktaan ni). bagi sesaper yang terpegang babi mesti kena samak. menunjukkan babi ni betul2 kotor dan membawa penyakit. Pernah 1 hari bangsa yg suka makan babi ni cerita kt aku yg ayahnyer suka sgt makan babi. Aku tanye la knaper....katanyer sedap...murah....pejal.....cam sial je aku dengar. Pernah gak dier cite bile ditaruk air Coke ke daging babi tiba2 ulat@cacing akan kuar. Bila cacing tu dah kuar semunyer(beratus2 kot) maka bleh r makan daging tersebut.mmmm aku dengar pon dah meloyakan. knaper susah2 cari benda yg jijik ntik dijadikan makanan@gigit. Banyak lg makanan yg fresh2 bleh dimakan.

Sekarang wabak tu da menular dan merebak. Jangan sampai dekat malaysia sudah. kalo sampai aku bakar semua kandang babi ni. Biar r diorang rugi. Ader aku kesah.

Cerita seekor babi yang mendatangkan masalah.@tensyen

1 orang tak makan semot:

Kongjaya

5 November 2009 10:19 PG
Permalink this comment

1

berkata...

Kasihan tuh babi sudah disumpah serapah haram pula dimakan dagingnya

Related Posts with Thumbnails